Veelgestelde vragen

TICKETS/DEALS

Wat kost een ticket?
  • Super early bird donateurs HS: €24,95 
  • Oud deelnemers: €24,95 
  • Early bird: €27 
  • Regulier: €29,50 
  • Late bird: €32,50 
  • Pendelbusticket: €6,50 deze is op locatie €10 bij last minute aankoop. 
Wat is bij het ticket inbegrepen?
  • 11strandentocht muts t.w.v. €14,95 bij de start 
  • Koffie & thee bij de start  
  • Versnapering onderweg 
  • Live entertainment en aanmoediging onderweg 
  • Beleving van de natuur van de Hollandse stranden 
  • Stempelposten onderweg 
  • Verzorgingsposten onderweg 
  • Een prachtige medaillespeld bij de finish! 
  • Feestelijke afsluiting 
Ik heb al een ticket, hoe voeg ik een tijdslot toe aan mijn registratie?
Om grote druktes te vermijden bij de aanmeldbalies, stempelposten en bij de finish, werken we met tijdsloten binnen de aangegeven starttijden. Kies jouw gewenste tijdslot bij het kopen van een ticket of voeg deze toe als je al een ticket. 

Via jouw persoonlijke dashboard kan je een tijdslot kiezen;
  1. Ga naar 'registraties' en kies onderaan de pagina voor 'jouw ticket'
  2. Klik op je ticket om hem open te klappen en klik vervolgens op 'gegevens'
  3. Via 'registratie bewerken' kan je je tijdslot toevoegen
Ik wil een ticket kopen voor meerdere mensen in een keer, hoe werkt dat?
Bij de aankoop van meerdere tickets dien je na het invullen van je eigen gegevens ook de gegevens van de andere deelnemers in te vullen. Als je deze informatie nog niet hebt, kun je bij de vraag 'voor wie is dit ticket?' de optie 'ik weet het nog niet' selecteren. Hiermee kun je het ticket later toewijzen en personaliseren.

VOORBEREIDINGEN

Moet ik trainen voor de 11strandentocht?
Afhankelijk van je basisconditie kies je de afstand en bepaal je je trainingsdoel. Als je kiest voor een uitdagende afstand is het aan te raden om te trainen. Op onze site hebben we een trainingsschema staan van wandeltrainer en -coach Bart. Zie hier het trainingsschema.
Wat heb ik aan spullen nodig tijdens de tocht?
Wij adviseren je om tijdens de tocht een bidon en voldoende eten en drinken mee te nemen en jezelf warm aan te kleden. Een muts, sjaal, handschoenen en dikke jas/regenjas brengen je al een heel eind in de kou. Houd er rekening mee dat het weer kan veranderen, zorg er dus voor dat je je in lagen kleedt en regenkleding bij je hebt. Laat niets je weerhouden, ongeacht de weersvoorspelling!

DEELNAME

Tot wanneer kan ik inschrijven?
De ticketverkoop sluit op 30 oktober 2024. Het is mogelijk om op de dag zelf nog een ticket te kopen bij de aanmeldbalie. Kijk op de website hoe laat je aanwezig moet zijn per afstand.
Krijg ik bij annulering mijn inschrijfgeld terug?
Dit is helaas niet mogelijk i.v.m. de reeds gemaakte kosten. 
Wat gebeurt er met het sponsorgeld na annulering?
Het is niet mogelijk om het sponsorgeld terug te krijgen. Jouw sponsorgeld komt ten bate voor het onderzoek naar hart- en vaatziekten. Wij als goed doel zijn hier enorm blij mee! Dank je wel. 
Kan ik mijn loopafstand nog veranderen?
Ja, dat is mogelijk.

Via je persoonlijke dashboard kan je zelf je afstand aanpassen;
1. Ga naar 'registraties', klik op je ticket en ga onderaan de pagina naar 'jouw ticket'
2. Klik op je ticket om hem open te klappen en klik vervolgens op 'gegevens' en 'ticket omruilen'
3. Klik op 'kies een nieuw ticket', nu kan je je gewenste afstand uitkiezen

Kom je er niet uit? Neem dan even contact op met info@11strandentocht.nl dan helpen wij je verder.
Hoe maak ik een team aan?
De eerste aankoper (of diegene nu een hele batch aan tickets koopt of alleen voor zichzelf) kan een team aanmaken met een teamnaam die voor de deelnemers van je team/groep te herkennen is. Dan kunnen alle deelnemers van je team die later een ticket halen tijdens het aankoopproces klikken op 'aansluiten bij team' en dan de juiste teamnaam opzoeken.

Stappenplan
Stap 1: Koop een ticket en vul je gegevens in
Stap 2: Kies 'Nieuw team maken' en verzin een herkenbare teamnaam voor je team
Stap 3: Pas de sponsorpagina van je team aan (foto/tekst/sponsordoel) door in te loggen rechtsboven op de website met je email

Mocht het aanmaken van een team niet lukken neem dan contact op met info@11strandentocht.nl dan helpen wij je verder.

START- EN FINISH

Hoe laat kan ik starten?
Elke afstand heeft een eigen starttijd:
  • Start 12,5 km tussen 10:00 – 12:00 uur 
  • Start 25 km tussen 10:00 – 12:00 uur 
  • Start 50 km om 07:00 uur 
Waar zijn de startlocaties en de finishlocatie?
  • De exacte locaties worden later bekendgemaakt. Hier zijn alvast de globale locaties: 
  • Start 50 km: Kijkduin 
  • Start 25 km: Katwijk 
  • Start 12,5 km: Noordwijk Noord 
  • Finishlocatie: Zandvoort 
Tot hoe laat kan er gefinisht worden?
Je loopt op je eigen tempo, wel verwachten we ongeveer dat de meeste deelnemers binnen zullen komen rond 17:00. De laatste deelnemers van de 50 km verwachten we rond 19:00 over de finish. Daarna sluit de finishpost.

DONEREN & SPONSOREN

Moet ik bij deelname aan de 11strandentocht sponsors werven?
Donaties zijn voor ons erg belangrijk. Er is namelijk veel geld nodig voor onderzoek. Zo zetten wij ons onder andere in voor het eerder herkennen van hart- en vaatziekten én het sneller behandelen daarvan. Er is geen minimumbedrag dat behaald moet worden om mee te doen. Hoe hoger het bedrag is wat je ophaalt, hoe mooier de beloning.

Lees hier onze sponsortips.

VERZORGING

Zijn er toiletten en verzorgingsposten onderweg?
Ja het is tijdens de tocht mogelijk om bij de strandtenten gebruik te maken van de toiletten. Er zijn 11 stempelposten.
Mag ik eerder stoppen met lopen?
Stoppen met lopen kan, maar op eigen gelegenheid. Mochten het medische redenen zijn dan is het een ander verhaal en dan krijg je hulp.

PARKEREN EN VERVOER

Waar kan ik parkeren?
  • Kijkduin: Parkeerplaats Zandvoortselaan of langs de Machiel Vrijenhoeklaan 
  • Katwijk: parkeerplaats boulevard Zeezijde of parkeerplaats de Noordduinen of parkeergarage Zeehos 
  • Langevelderslag: Langevelderslag parkeerplaats 
  • Zandvoort: Stichting parkeergarage Zandvoort, Parkeerterrein de Zuid, of ergens langs de weg 
Vanaf waar rijden er pendelbussen?
De startlocaties en finishlocatie zijn goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Leiden Lammenschans en (tegenover) Den Haag Centraal rijden er pendelbussen. Bij elke startlocatie is er ook een kiss-and-ride aanwezig. Kom je eventueel met de auto, dan is er parkeergelegenheid in Zandvoort. Een pendelbus brengt je naar de startlocatie, het ticket hiervoor koop je bij je inschrijving of voeg je later nog toe als product via je ticketdashboard.  

PRAKTISCHE INFO & DIVERSEN

Is de route uitgepijld?
Ja, de routes worden uitgepijld.
Waar en wanneer kan ik mijn medaillespeld ophalen?
Je ontvangt je medaille bij de finishlocatie. Helaas is het niet mogelijk om je medaille na het event nog op te halen. Dit kan alleen op de dag zelf, zaterdag 2 november. In verband met bezorgingskosten sturen we geen producten op.  
Kan ik helpen als vrijwilliger tijdens de 11strandentocht?
Ja, dat is zeker mogelijk. Vul je gegevens in via het vrijwilligersformulier op de site of stuur even een mail naar info@11strandentocht.nl.
Gaat de tocht door bij slecht weer?
Ja, bij de 11strandentocht lopen we samen door weer en wind.
Kan ik een 11strandentocht trui kopen via de webshop net als voorgaande jaren?
Dit komt hoogstwaarschijnlijk terug, houd hiervoor de socials en de site in de gaten.
Mag mijn hond mee tijdens de 11strandentocht?
Ja, dat mag, mits je het strand schoon blijft! Als je met de pendelbus naar de startlocatie komt, houd er dan rekening mee dat de hond voor je voeten moet zitten. De hond mag niet op een stoel en ook niet in het gangpad van de bus.
Het Wandelkilometerboekje kopen of laten stempelen?
Ja, de 11strandentocht wandeling kan je laten afstempelen bij de finish. Zou je het Wandelkilometerboekje willen kopen? Dan kan dat hier.
Heb je een vraag die hier niet bij staat? Stuur dan een mail naar info@11strandentocht.nl

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen