
Ik loop voor mijn schoonmoeder.
Ik loop voor mijn schoonmoeder.
Ongeveer 12 jaar geleden ben ik persoonlijk in aanraking gekomen met hart- en vaatziekten doordat mijn schoonmoeder hartpatiënt is. Daarbij heb ik van dichtbij meegemaakt wat een hartinfarct met iemand doet en vooral ook wat de nasleep is voor deze persoon, maar ook de familie die vanaf de zijlijn meekijkt.
Daarnaast ben ik tijdens mijn opleiding tot hbo-verpleegkundige erachter gekomen dat de cardiologie een onderwerp is welke in interessant vindt. Hierdoor ben ik werkzaam geweest als cardiologie verpleegkundige en heb ik later de opleiding gedaan tot IC-verpleegkundige, waarbij ik werkzaam was bij de hartbewaking en intensive care. Nu een aantal jaar later ben ik een physician assistant cardiologie, waarbij ik in mijn werk ook veel te maken krijg met de verschillen tussen man en vrouw en dat bij het vrouwenhart daadwerkelijk dingen anders werken.
Zowel op privé als professioneel vlak ben ik nauw betrokken met de Hartstichting en lopen mijn man en ik jaarlijks mee met de 11strandentocht om geld in te zamelen voor dit belangrijke goede doel.